13 Aralık 2012 Perşembe

Charlotte vs. Emily




Bugün son izlediğim iki filmden bahsetmeye karar verdim, filmlerin en önemli ortak özelliği Bronte kardeşlerin kitaplarından uyarlanmış olmaları ve benim birer gün arayla izlemem:) Biri Wuthering Heights (Emily Bronte), diğeri de Jane Eyre (Charlotte Bronte), ikisi de 2011 yapımı. Şimdi öncelikle kitaplardan bahsedecek olursak ikisi de biraz iç karartıcı ama bir yandan da tutkulu aşkların anlatıldığı kitaplar. Çokta hatırlamıyorum açıkçası, okuyalı rahat bi 5 sene olmuştur. Kitapların iç karartıcı olmamasına şaşmalı, yazarların hayatlarını okuyunca üç günlük bunalım kotamı doldurdum bir gecede.


İlki Wuthering Heights, imbd'den düşük puan almış ama imbd'yle bazen hiç uyuşmadığım için fazla takılmadım. Baş rolündeki kız Skins'de de oynamıştı, ve başroldeki çocukta baya hoş gözüktü gözüme, o yüzden önceliği buna verdim. Bir de ilginç olan filmde Heathcliff'i oynayan çocuk siyahi ama kitapta öyle değildi tabi ki, o yüzden aklımda kalan Heathcliff görüntüsüne pek uymadı aslında. Ama dediğim gibi çocuk hoştu o yüzden önyargım varsa da hemen uçtu gitti^^
 Filmde hiç müzik kullanmamış yönetmen, konuşma çok az, görüntüler çok güzel ve bol bol rüzgar sesi var, eh uğultulu tepeler :) pek herkesin sevebileceği bir film değil sanki ama ben beğendim, oyunculuklar iyiydi, kamera çekimleri benim hoşuma gitti. Kitaptaki atmosferi güzel yansıtmış yönetmen, biraz sanatsal bir film olduğunu düşünerek izlemekte fayda var. Ve sonunda çalan parça çok güzel, zaten filmi benim için cazip kılan şeylerden biri de buydu. İki saat sessizlikten sonra böyle güzel bir şarkı girince daha da etkileyici oluyor sanırım.



Diğer filme gelecek olursak, Jane Eyre kitap olarakta Wuthering Heights'a göre çok azıcık daha az karamsardır, ama film daha kolay izlenilebilirdi, bir kere müzikleri Dario Marionelli yapmış. Ki kendisi Oscarlı bir müzisyen ve benim en sevdiğim filmlerden ikisinin ( Pride&Prejudice ve Atonement) ın müziklerini yapmıştır. O yüzden bir kere baştan 10 puan aldı benden film. Filmdeki diğer iyi şeyse kitaba göre çirkin olması gereken Mr.Rochester yakışıklı Michael Fassbender ın oynaması. 


Böylece gözümüz gönlümüz açılmış oldu, çünkü Jane Eyre'i oynayan kız rolü gereği baya bir suratsızdı. 




Filmlerden biri mutlu biri mutsuz sonlu ama ikisi de baya trajik sayılabilecek cinsten. Yine de beni memnun ettiler, klasik Hollywood filmlerinden farklı, güzel vakit geçirmek isteyenler için ideal dönem filmleri. Hafiften bir türk filmi tadı geliyor hem. Ama iki filmde de gözyaşı ve kavuşamayan aşıklar söz konusu sonuçta.



















p.s: Bronte kardeşleri severek okumuş olsam da kusura bakmasınlar Jane Austen kesinlikle favorim.


0 yorum:

Yorum Gönder

 
;